sâmbătă, 7 decembrie 2013

NICU ȘI BATON

Acum 2 ani studioul de animație Frimu Films a lansat primul episod
al serialului animat „Nicu și Baton”. Personajele amuzante și-au
cîștigat deja fanii săi care s-au amuzat nespus vizionînd cele 4
episoade realizate pînă în prezant. Mulți urmează încă să-i descopere
pe NICU și BATON, dar și să aprecieze efortul echipei Frimu Films,
pe care i-am surprins lucrînd și într-o seară de duminică. Am stat de
vorbă cu animatorul Constantin Fana, regizorul episodului 4, care a
împărtășit cu cititorii revistei “Generația cu papioane” din procesul
creării filmului animat „Nicu și Baton”.
Cui îi aparține ideea creaării unui film animat autohton?
Totul a început de la visul lui Eugen Frimu de a realiza un film animat la
noi în țară. Pe atunci el nici măcar nu știa să deseneze, dar aceasta nu l-a
descurajat și a început să căute o echipă cu care să conlucreze. Inițial
Eugen Frimu și colegii săi (la acel moment eu nu făceam parte dintre ei)
au realizat benzi desenate cu scopul de a monitoriza reacția oamenilor
la așa gen de divertisment. Feedback-ul a fost pozitiv și cu prima ocazie
s-au apucat de realizarea filmului animat. Procesul a fost îndelungat și
anevoios, deoarece unii dintre membrii echipei nu știau să facă animație,
alții știau foarte puțin, iar alții credeau că știu (rîde!).
Cîți membri are echipa Frimu Films, responsabili de realizarea filmului animat “Nicu și Baton”, la momentul actual?
Numărul membrilor se schimbă permanent. La ultimul episod am conlucrat șase, pe cînd la episodul 3 eram 14. Mulți renunță din cauza
muncii colosale pe care trebuie să o realizeze.
Cum ai devenit membru al echipei Frimu Films?
Mă consider un norocos. M-am alăturat echipei și am devenit animator datorită unui prieten, care făcîndu-și practica în domeniul IT, mi-a
propus să încerc să colaborez cu studioul de animație Frimu Films. Cînd am început să fac animație eram încă student și desenul meu era
slab, dar exista entuziasmul și dorința de a învăța planșa cu care se realizeză animațiile.
Cine este responsabil de subiectele/conținutul episoadelor? Sau se implică toată echipa?
La moment ne implicăm toți, pentru că ne dorim ca totul să fie echilibrat, iar animatorii motivați și dedicați muncii pe care o fac. Avem
oameni cu idee bune ce nu merită ignorate. Consultăm și persoane străine de animație prin focus-grupurile și storyboard-urile pe care le
organizăm.
Filmul animat „Nicu și Baton” are un mesaj sau un obiectiv comun pentru toate episoadele?
Nu avem un scop general pe baza căruia să se desfășoare evoluția serialului. Fiecare serie are un mesaj propriu.
De cît timp aveți nevoie pentru a realiza un episod?
La noi intervalul de timp variază din cauza numărului echipei cu care lucrăm.
Ideală a fost durata în care am creat episodul 2. L-am finisat în două luni.
Episodul următor, 3 adică, l-am realizat într-un an. Deși numărul echipei era
mare, ea trebuia instruită și aceasta răpește mult timp.
Ești responsabil de animarea filmului ”Nicu și Baton”. Cum reușești să
transferi schițele tale pe ecran?
Încep de la ideea generală pe care o schițez pe hîrtie și cu ajutorul planșei o
introduc în calculator. Fac mai multe variante ale aceluiași episod. Fundalul se
realizeză la sfîrșit.
Ai studii în domeniul artei?
Am descoperit că pot desena abia în clasa a XII-a. La universitate am studiat
arhitectura, dar ceea ce am învățat la facultate este departe de animație.
Desenul l-am învățat pe parcurs și un ajutor de neînlocuit pentru mine a fost
„The animator’s survival kit” de Richard Williams. Este o biblie a
animatorului care te îndrumează cum se face animație de toate tipurile (3D
spre exemplu) și în toate scopurile (pentru publicitate bunăoară).
În cît timp scenariul unui episod al serialului „Nicu și Baton” este transpus de către tine în imagini?
Din cauza schimbărilor care intervin permanent un minut îl realizez într-o lună. Cînd nu sunt nevoit să realizez aceste schimbări fac schița în
2 săptămîni.
Cînd am putea vedea un nou episod al serialului animat Nicu și Baton?
Ne propunem să lansăm pe internet episodul 5, dacă totul va decurge bine, în primăvară sau cel tîrziu la începutul verii. Nu avem stabilită o
dată anumită. Un coleg de al meu mai optimist crede că îl terminăm într-o săptămînă, iar altul mai pesimist e de părerea că îl finisăm în zece
ani (zîmbește).
Care este cel mai plăcut moment din procesul de creare a serialului animat „Nicu și Baton”? Dar cel mai puțin plăcut?
Îmi place să fac schița unei animații noi, să experimentez și să caut metoda de realizare a celei mai simple mișcări, pe care o pot face să fie
haioasă sau dramatică, după cum îmi propun. Mă fascinează procesul de căutare a mișcării și atmosferii potrivite. Nu-mi place să fac
corectări. Îmi ia mult timp și e o muncă migăloasă.
Îți mulțumesc pentru timpul tău prețios și îți urez ție, împreună cu echipa ta, mult succes. Mă bucur că se face și în Republica Moldova
animație de calitate. Voi urmări cu interes activitatea și proiectele voastre.
Cristina Voroneanu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu