miercuri, 11 decembrie 2013

Facem sport şi facem bine

Sportul este parte a vieții noastre. El ne menține sănătoși și frumoși, inteligenți și energici. Acestea sunt concluziile medicilor
specialiști, dar și a tinerilor care se implică activ în lumea sportului.
Trăind într-un secol al vitezei şi al tehnologiilor moderne tinerii au tendinţa să ignore
sfaturile medicilor care recomandă un mod sănătos de viaţă. Aceste concluzii au fost emise în urma
unui studiu, efectuat în această vară de către cercetătorii britanici. „Tinerii din ziua de azi riscă să
facă diferite boli de inimă. Evită fructele şi legumele, îşi petrec timpul liber în faţa calculatorului
sau a televizorului, mănâncă numai dulciuri şi fast-food” a declarat Simon Gillespie, şeful unei
organizaţii ce are în vizor problemele de sănătate din Marea Britanie.
Pentru a observa care este starea lucrurilor în Republica Moldova, am discutat cu mai mulţi
tineri despre importanţa sportului în viaţa lor şi despre necesitatea practicării lui. Cei mai mulţi
dintre tineri recunosc că nu fac sport, iar lipsa timpului este cea mai invocată scuză. Alţii declară că
fac mişcare de mai multe ori pe zi, chiar dacă nu merg în parc sau la sală, gimnastica de dimineaţă
şi mersul pe jos îi ajută să-şi menţină sănătatea.
„ În fiecare zi fac gimnastică şi încerc să merg măcar 2 km prin oraş. Consider că fiecare
trebuie să facă sport. El este sănătate, poftă de viaţă, libertate...”, mi-a spus Tinka Comendant,
studentă a Facultăţii de Limbi şi
Literaturi Străine, USM.
Ion este student la Colegiul
Politehnic din Chişinău şi mi-a zis că nu-
i place sportul: “Nu pot să spun că-mi place mult sportul. Ştiu că încerc să nu ratez
meciurile de fotbal cu prietenii. Dar în ultimul timp, mai degrabă jucăm ceva
online, decât pe teren”.
Mihaela Merzâncu este elevă la gimnaziul din satul Cotul Morii, raionul Hânceşti. Ea spune că aşteaptă cu drag orele de Educaţie
Fizică. Acolo are posibilitatea de a-şi vedea capacităţile fizice şi de a face mişcare alături de colegii ei: “Sportul înseamnă sănătate, înseamnă
corp frumos, de aceea, cred că e important să-l practicăm la orice vârstă.”
“Eu nu fac sport permanent, dar consider că este important, fiindcă sportul influențează şi starea de spirit, nu doar aspectul fizic”,
consideră Anastasia Kozlovski, studentă a Universităţii de Stat din Moldova.
Am discutat cu tinerii implicaţi de ani buni în activităţi sportive. Astfel am aflat că pentru ei sportul a devenit o dependenţă frumoasă,
care i-a modelat spiritual şi fizic.
Vlad Mîţu a venit la Chişinău pentru a deveni dansator. Şi-a părăsit satul de baştină - Sărata Galbenă, Hânceşti, şi a devenit student la
Colegiul Național de Coregrafie din capitală. Azi, Vlad este membru al Ansamblului de dans popular „Joc”, face parte din Trupa de dans Just
Friends şi mai evoluează pe scena Academiei de Muzică, Teatru şi Arte Plastice, din Chişinău.
„Eu cred că dansul e unul dintre cele mai grele sporturi care menţine corpul într-o formă ideală. De ce e atât de complicat!? Pentru că
dansul e unicul sport coordonat în mişcare care mai exprimă şi arta. Mie dansul îmi oferă o plăcere nemaipomenită şi nu observ greutatea
acestui sport atunci când am dorinţa de a fi mai bun atât la exterior, dar şi la interior. „
Iurie Guștiuc este tânărul care de șapte ani intră în sală pentru a se antrena în luptele K-1 și Muay Thai. Antrenamentele zilnice,
munca și pasiunea pentru sport i-au adus locul doi în luptele de la ”Regiunea Ivano-Francovsc Muay Thai 2011”, locul doi la Campionatul
Republicii 2013, dar și locul trei la Campionatul deschis pe Muay Thai al regiunii Odessa în anul 2013. ”Sportul este unul dintre lucrurile
cele mai importante pentru fiecare om, dar mai ales pentru un bărbat. Luptele m-au făcut să privesc lucrurile altfel, să devin mai puternic,
mai matur. De aceea, fiecare trebuie să își învingă frica de a intra în sală... să demonstreze lucrurile bune de care este capabil. Intrând în acest
cerc descoperi oameni care au aceeași pasiune pentru sport, iar asta îți dă forță”, a specificat Iurie.
Gabriela Hanganu a crescut în centrul Moldovei, în satul Sărăteni, Hâncești. A absolvit un
liceu din Chișinău, iar ulterior și-a îndreptat pașii spre o carieră în domeniul pedagogic. Cu un
început timid,dar singur, acum a ajuns să știe cu adevărat că vrea să schimbe viața oamenilor cu
ajutorul activităților fizice: ”Sportul are un rol important în viața noastră... de acest lucru am început
să fiu conștientă odată ce am început să studiez la Colegiul Pedagogic Alexei Mateevici din capitală,
Facultatea Educație Fizică și Sport. Programul specialității conține o mulțime de ore de sport intensiv
cum ar fi: gimnastică, atletism,judo și altele.
La început era mai dificil să prind ritmul, acum însă,
prin muncă am făcut progrese și mi-am dat seama că deja nu
îmi imaginez viața fără sport. Vreau ca și ceilalți să înțeleagă
rolul activităților fizice și să-mi urmeze exemplul. Chiar dacă
uneori sunt supusă criticelor venite din partea prietenelor, eu
știu că timpul investit în sport înseamnă sănătate, inteligență și
frumusețe. Sportul nu afectează feminitatea unei doamne,
dimpotrivă, o conturează”, a menționat Gabriela.

Alina Găină

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu