marți, 17 decembrie 2013

AI NOȘTRI TINERI PESTE PRUT

Daniela Bețișor, originară din Republica Moldova, deja pentru al doilea an se află în România, unde își urmează studiile la
Facultatea din Petroșani, Facultatea Științe Economice. În această vară Daniela a avut ocazia să facă practica de studiu în Spania,
Malaga, beneficiind de o bursă oferită de Erasmus. Am vorbit cu Daniela pentru a afla mai multe despre experiența ei de peste
hotare.
De ce ai ales România?
Am ales România din mai multe motive. Deci, în primul rând, diploma e recunoscută în Europa, sunt mai multe priorităţi pentru studenți.
Noi, basarabenii, suntem la buget, plus că avem şi bursă, sistemul de învăţământ e diferit
de Republica Moldova. Îmi place mult mai mult aici în România şi nu regret că am ales să
vin aici să îmi fac studiile.
Povesteşte-mi un pic despre activităţile extracurriculare pe care le au studenţii din
România.
Sunt multe departamente culturale, asociaţii, unde studenţii pot să-și manifeste capacităţile
şi să îşi petreacă timpul liber în aşa fel ca să nu treacă fără rost. Trebuie doar să îşi
dorească asta. Astfel pot să participe la manifestațiile științifice studenţeşti numite
Simpozioane ce au loc în fiece an. Participă nu doar studenţii din Petroşani, dar sunt
invitaţi studenţii din toate oraşele universitare din România. Are loc implicarea studenților
în competiţiile sportive pe plan local, dar şi naţional.
Daniela Bețișor în munții Parîng
Ce oportunităţi se deschid în fața studenţilor români?
Oportunități au și studenții basarabeni, și cei români. De altfel, cei din Basarabia sunt sprijiniți mai mult de profesori, deoarece ne dăm
străduința de a învăța, de a cunoaște mai multe.
Am înţeles că recent te-ai întors din Spania, unde ai beneficiat de un program de practică. Poţi să ne spui mai multe despre această
experienţă?
Sunt nespus de fericită că am avut ocazia să am o experienţă unică de până acum din viaţa mea datorită Echipei Centrului de Programe LLP
ERASMUS. Am beneficiat de o bursă de practică în Malaga, Spania.
Am începu practica mea la Compania Ekip Europa alături de coordonatoare mea Susana Vankova, care monotoriza studenţii ce îşi făceau
practica în Spania. Pentru mine a fost o experiență de neuitat. Am cunoscut cultura Spaniei, am cunoscut studenți din peste 5 ţări, am învăţat
cum să monotorizez şi să coordonez un grup de persoane, pregătirea documentelor pentru
studenţi, corespondenţa oficială cu alte companii.
Am avut o vară impresionantă,cu multe amintiri ce nu se pot uita.
Crezi că o experienţă în străinătate ar putea să înveţe tinerii lucruri noi?
Cu siguranţă că ai ceva de învăţat când pleci în străinătate. În primul rând, experiența ce o
capeţi e unică, întâlneşti persoane noi ce pot să te înveţe multe lucruri ce nu ai mai avut
ocazia să le cunoşti, datorită unde ai ajuns, reușești să fii mult mai sigur pe tine şi să
munceşti mai mult pentru a-ţi atinge scopurile dorite.
Cum te-a ajutat pe tine practică pe care ai făcut-o în Spania?
Experienţa mea, după cum am mai spus, a fost ceva unic de până cum. E un început frumos
pentru mine, pentru viaţa mea profesională. Am muncit mult pentru încrederea managerului
meu, sunt nespus de fericită că am putut să beneficiez de această bursă. Am avut şi o
propunere de a mă întoarce în Malaga la compania unde mi-am făcut stagiu de practică.
Optezi pentru o reîntoarcere în Moldova?
În Moldova cu siguranţă că o să mă întorc. Cum să nu, e ţara mea, acolo sunt părinţii,
prietenii, persoanele dragi mie, dar nu în timpul apropiat. Trebuie să urmez masterul, să
acumulez ceva experiență pentru a mă întoarce şi a face o mică schimbare ...
Daniela Bețișor, Malaga, Festivalul Feeria
5

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu